Voir le contenu

CITROËN: 100 РОКІВ СМІЛИВОСТІ ТА ІННОВАЦІЙ

CITROËN HERITAGE

З 1919 року бренд Citroën демонструє сміливість та незмінну прихильність людей.

Він має більше ніж 100-річне походження та понад 300 моделей, деякі з яких увійшли в історію. 

Ми запрошуємо вас зануритися в цю епічну історію, яка почалася з далекоглядного генія Андре Сітроена.

ІСТОРІЯ ЛОГОТИПУ CITROËN

Перебуваючи в Польщі в 1900 році, Андре Сітроен знайомиться з новим процесом виготовлення металевих зубчастих коліс. В одній з систем використовуються шеврони. Цей інженер і майбутній засновник Citroën купує ліцензію і адаптує її для своїх заводів у Франції. Потім він вирішує зробити подвійний шеврон емблемою своєї першої компанії.

100 РОКІВ ІСТОРІЇ

1919 р. АНДРЕ СІТРОЕН
Зухвалість. Креативність. Технологія. Три слова, які ілюструють бачення піонера автомобільної промисловості Андре Сітроена. У 1919 році починається велика пригода Citroën з випуском Citroën Type A. 
1921-1922 РР. РЕКЛАМА У НЕБІ В ПАРИЖІ
У 1921 році Citroën представляє 2-у модель у своїй лінійці: B2. Потім на паризькій автомобільній виставці з'являється Citroën 5HP. На початку виставки в небі над столицею Франції літак пише слово Citroën. 
1922-1924 РР. КРУЇЗ В САХАРУ ТА В АФРИКУ
З метою демонстрації надійності своїх автомобілів в 1922 році Андре Сітроен відправляє свій всюдихід B2 потужністю 10 к. с. через пустелю Сахару. Після успіху два роки по тому він організовує експедицію Croisière Noire, перетинаючи Африку з півночі на південь. 
1926-1930 РР. CITROËN B14, C6 1 ТА C4
У 1926 році Citroën представляє свій B14, масовий автомобіль з розкішними характеристиками. Це великий успіх. Через три роки з'явився C6 1 – перший у Франції швидкісний позашляховик. У 1930 році з'явився комерційний C4 зі зйомними сидіннями і задніми дверима, що складається з 2-х частин. 
1931 Р. CROISIÈRE JAUNE ("ЖОВТИЙ КРУЇЗ") В АЗІЮ
Через п'ять років після Croisière Jaune Citroën перетинає азіатський континент від Бейрута до Пекіна. Мета Croisière Jaune, який отримав назву "Експедиція Citroën Центральною Азією", - довести всьому світу технічні якості автомобілів. 
1932-1934 РР. CITROËN ROSALIE ТА TRACTION AVANT
Перед паризькою автомобільною виставкою в 1932 року останній випуск Citroën, доступний в моделях 8, 10 та 15CV, викликав ажіотаж. Під назвою "Rosalie" він вже б'є рекорди швидкості на трасі. Traction Avant – це революція 1934 року, названий так через передній привід. 
1935 Р. CITROËN СТИКАЄТЬСЯ З ФІНАНСОВИМИ ПРОБЛЕМАМИ
Випуск Traction Avant не вирішує серйозних фінансових труднощів, з якими стикається компанія. Наприкінці 1934 року з метою уникнення банкрутства бренду Мішлен викуповує Citroën. Андре Сітроен помирає 3 липня 1935 року. П'єр Буланже стає генеральним директором. 
1936-1939 РР. TRACTION AVANT 15-SIX ТА TUB
В 1938 році модель 15-Six приєднується до сімейства Traction Avant. Вона зручна й швидка, і її прозвали "Королевою дороги". У наступному році була представлена TUB професіоналам зі значним нововведенням: бічні розсувні завантажувальні двері. 
1945-1947 РР. ВІДНОВЛЕННЯ ЗАВОДУ CITROËN В ЖАВЕЛІ
Під час Другої світової війни завод в Жавелі піддався бомбардуванню. З 1945 року його перебудовують. В жовтні 1946 року Citroën представляє на паризькій автомобільній виставці три нові моделі: 11 B, 11 BL та 15/6. На заході також відбудеться перша презентація моделі Type H, що змінила TUB. 
1948-1950 РР. ПРЕЗЕНТАЦІЯ CITROËN 2CV
Модель 2CV представлена на паризькій автомобільній виставці. Завдяки новому підходу до індивідуального транспорту до 1990 року буде вироблено 5 мільйонів таких автомобілів. В 1950 році була випущена версія фургона з корисним навантаженням 250 кг, швидкістю 60 км/год та витратою 5 л/100 км. 
1955-1958 РР. DS ТА CITROËN ID 19
В 1955 році Citroën представляє DS на паризькій автомобільній виставці. Розроблений Фламініо Бертоні, він являє собою революцію в аеродинаміці та естетиці. В 1958 році ID 19 виграє ралі Монте-Карло. Після цього Citroën вирішує взяти участь в інших дорожніх гонках. 
1960-1969 РР. CITROËN AMI 6, DYANE ТА MÉHARI
У 1960 році випуск Ami 6 запущено по всій Європі. У 1967 році Dyane використовує механіку 2 CV, але володіє багатофункціональністю універсалу. У 1968 році Мехарі знову сколихнув ситуацію. Позашляховий та універсальний, цей автомобіль з пластиковим кузовом стає культовим. 
1970-1974 РР. CITROËN SM, GS ТА CX
Розкішний і спортивний Citroën SM випускається в 1970 році, удосконалюючи інновації DS. У тому ж році GS виділяється самим аеродинамічним кузовом. У 1974 році гідропневматична підвіска та футуристична приладова панель CX виділяють автомобіль. 
1976-1978 РР. CITROËN LN, LNA ТА VISA
У 1976 році вперше був представлений універсал CX, за яким послідував LN. LN реагує на нафтову кризу найменшим двигуном у лінійці. У 1978 році з'явилися LNA і Visa. Це перші стандартні автомобілі з вбудованим електронним запалюванням.  
1980-1987 РР. 2CV CHARLESTONE, CITROËN BX ТА AX
Лімітована серія 2CV Charleston випущена в 1980 році. Його двоколірний корпус дуже популярний та виробляється серійно. У 1982 році BX викликає ажіотаж – сучасний хетчбек з 5-ма дверима і 5-ма посадочними місцями. Чотири роки по тому AX підносить сюрприз. 
1989-1994 РР. CITROËN XM, ZX ТА JUMPER
XM – це повернення до преміальної лінійки з гідро-активною підвіскою. Вперше в світі його визнано автомобілем року,  який отримав ще 14 відзнак. У 1991 році ZX отримав розсувні задні сидіння з регульованою спинкою. У 1994 році Citroën випускає Jumper спільно з PEUGEOT та Fiat. 
1995-1998 РР. CITROËN SAXO, BERLINGO ТА XSARA PICASSO
Citroën представляє легкий комерційний фургон Jumpy. У наступному році з'явиться Citroën Berlingo, а за ним – Berlingo Multispace і Saxo. У 1997 році до сторіччя паризької автомобільної виставки Citroën представляє компактний мінівен Xsara Picasso. 
2000-2004 РР. CITROËN C5 ТА C3
В 2000 році на паризькій автомобільній виставці представлено Citroën C5, який поєднує в собі елегантність і динаміку. Через два роки Citroën C3 випускається у Франції. Його вигини нагадують 2 CV. Як і його сприйняття! 
2005-2008 РР. CITROËN C1, C6, C4 PICASSO ТА C-CROSSER
Виробництво C1 починається в 2005 році. Бренд представляє C6, оснащений новітніми технологіями. У наступному році C4 Picasso стає першим компактним мінівеном Citroën. Перший позашляховик C-Crosser випущено в 2007 році. У 2008 році з'явився C3 Picasso, який відрізняється своєю місткістю. 
2009 Р. КРЕАТИВНА ТЕХНОЛОГІЯ
На честь дня народження свого засновника Citroën представляє свій новий фірмовий знак: Creative Technologie. Бренд також представляє новий 3D-логотип із закругленими хромованими шевронами. Нижче червоними літерами виведено слово Citroën. 
2010-2012 РР. ЛІНІЙКА C-ZERO ТА DS
В 2010 році Citroën виходить у світ електромобілів з C-Zero. Перший в довгій лінійці! У тому ж році лінійка DS виходить на ринок з першою моделлю DS3. Припідняте 4-дверне купе DS4 з'явиться в 2011 році. У Шанхаї проходить попередній показ DS5. 
2014-2015 РР. C4 CACTUS ТА E-MÉHARI
У 2014 році Citroën випускає C4 Cactus, альтернативу компактним салонам, що поєднує в собі як зручність використання, так і естетику. В кінці наступного року E-Méhari, захоплюючий на 100% електричний 4-місний кабріолет, являє собою сучасне визнання моделі Méhari 1968 року випуску. 
2017-2019 РР. ПОЗАШЛЯХОВИКИ CITROËN 
У 2017 році виходить перший позашляховик Citroën – C3 Aircross. За ним слідує C5 Aircross, комфортабельний автомобіль завдяки Progressive Hydraulic Cushions® і сидінням Advanced Comfort. У 2019 році позашляховик Citroën C5 Aircross Hybrid стане першим підзаряджаючим гібридним автомобілем бренду. 
СТОЛІТНЯ РІЧНИЦЯ CITROËN
Зустріч століття, частина святкування століття Citroën відбулася в Ла-Ферте-Відамі. Це місце є знаковим для бренду та стало місцем народження 2CV в 1948 році. У ньому взяли участь понад 10 000 колекціонерів, 4200 автомобілів і більше 60 000 людей. 
2020 Р. AMI
На початку 2020 року Citroën застає зненацька весь ринок за допомогою AMI, нетрадиційного рішення для мобільності. Електричний та ультракомпактний, він доступний всім, не потребує ліцензії і з à la carte та доступними цінами. 

ВІРТУАЛЬНИЙ МУЗЕЙ ПОХОДЖЕННЯ CITROËN

Цей віртуальний музей, відкритий в 2016 році та доступний в 65 країнах, демонструє колекцію з 83 культових моделей Citroën.

Він пропонує унікальний захоплюючий досвід, як візуальний, так і звуковий, оскільки ви відкриваєте для себе моделі бренду в 3D, як інтер'єри, так і екстер'єри.

 

КОНСЕРВАТОРІЯ CITROËN

Citroën створив неперевершену автомобільну спадщину з 1919 року по сьогоднішній день. Цю спадщину вшановує Консерваторія в Ольне-су-Буа, музей, в якому зберігається одна з найбільших у світі колекцій автомобілів, понад 400 історичних моделей. 

Не забувайте про промислові та комерційні архіви, які простежують історію культового бренду.